17/12-15



Trodde ej jag skulle stå här idag, nej nej
Allt har varit som en storm på ett hav runt mig
Men saker har förändrats
Visst är jag densamma men med tiden blir man ändrad
Insett så många saker i livet
Som jag i princip tidigare tagit för givet

Som det stora i det lilla
Va’ med vänner och familjen
Äntligen så kan jag släppa allt för ett tag
Äntligen så kan jag bara vara jag
Känner tyngden från grå da’r
Lämnar själen och det känns som det gått ett tag
Jag vet det tagit sin tid, men jag har tagit mig hit

Jag kastar av mig allt som tynger och jag känner mig fri
Bekymmer lämnar jag bakom mig
Jag vänder ansiktet mot himlen och jag känner mig så fri



 

Det är lätt att glömma bort sig själv och egentligen inte veta vem man är. När man alltid vill vara till lags, hjälpa till och vara duktigt. Behöver nån hjälp självklart hjälper man till, man vill göra det man kan för att göra en annan människa glad. Innerst inne tänker man att en dag , ja en dag kommer det att gynna i något gott. Det är som sagt lätt att glömma sig själv, man har glömt vart man är påväg och vad det var man skulle göra.. Men det gör inget så länge du kan se glädjen och tacksamheten hos en annan människa. Det finns dom stunderna, dom här små ljusglimtarna som man känner att nu har jag gjort det bra när du kan känna all den där enorma tacksamheten att allt ditt slit, svett och ev tårar har lönat sig i slutändan. Här om dagen träffade jag en kvinna, ett kort och flyktigt möte hon var så glad och så positiv och såg glädjen i allt även om det var en stressad situation. Bara hennes glädje och den där energin fick mig att vilja vara henne till lags och hjälpa henne och den tacksamheten man fick och hennes underbara sätt att ge tillbaka i styrka och energi kommer jag bära med mig och jag hoppas även jag kan som hon en dag bara sprida den där värmen. Idag fick jag ett mail från en kund som fick mig så rörd där han hyllade mig och berätta vad duktig jag var och vilken service han hade fått, även där det är så lätt att glöma bort att man kan göra något även för någon man ej känner.  Att genom bara ett trevligt bemötande kan göra nån annans dag. Att "bara göra sitt jobb" kan vara så mycket mer ibland tänk på de..
Sedan att komma hem en dag som denna som varit stressig i sig och jag har glömt bort mig själv då jag haft fokus på annat att mötas av ett handskrivet brev i brevlådan med enbart mitt namn på kuvertet, dvs att personen har tagit tid att inte bara skriva denna lilla lapp utan även tagit tid av sina dyrbara minuter och åkt hela vägen hem till mig för att lägga detta i min brevlåda. Då måste jag nånstans mitt upp i mitt upptagna,komplicerade och stressade liv på någotvis kunnat ge denna person någon av alla mina glimtar. Vem du än nu är. Du har varit en av dom personerna som tagit mig tillbaka till jorden för en stund tack du okända människa för att du gjort mig så rörd med en så liten text. Jag är dig evigt tacksam.
 
 
 

Kommentera här: